lørdag 5. mars 2011

Mitt første kjæledyr

Jeg har lenge ønsket meg et kjæledyr, og nå har jeg endelig fått det. Mitt kjæledyr heter Tigergutt og er en kattunge som ble født den 9/9-2010.
Pelsfargen hans er orange og hvit, og han er passelig korthåret.
Han er rampete, akkurat som meg. Rampestrekene hans er å tisse i sakkosekken, rive ned mammas blomster, angripe hunden Tulla, grise med kattesanden, klore på møblene, klore mamma og biter håret hennes. Før brukte han å bæsje på gulvet, men det har han sluttet med.
Han er veldig leken og bruker å hoppe og springe. Jeg visste ikke at han var halvt kenguru og katt.
Han liker best å spise blautfor og fisk. Jeg synes det er rart at han ikke bryr seg om stanken fra blautforet, og han har dobbelt så god luktesans som oss!
9/3 er han et halvt år, og jeg trener han opp til å bli en utekatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar